e-Recepta - ustawienia elektronicznych recept

Jak wystawić e‑Receptę i skonfigurować konto: ustawienia podstawowe

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Medfile® pozwala na wystawianie recept elektronicznych (e‑Recept).

Lekarze oraz specjaliści medyczni każdego dnia wystawiają recepty swoim pacjentom. 

e‑Recepta jest ułatwieniem zarówno dla pacjenta jak i lekarza.

Prawidłowo skonfigurowane konto Medfile® umożliwia szybkie wystawienie e‑Recepty.

Blog: Jak zacząć wystawiać e‑Receptę? Krok po kroku New!

Krok 1
  • Wybieramy zakładkę „Moje konto”.
  • Wskazujemy na kafelkę „e‑Zdrowie ‑ P1”.
Wskaż na kafelkę e-Zdrowie - P1
Krok 2
  • Będąc w „Ustawienia CSIOZ ‑ P1” wgrywamy pliki certyfikatów „Certyfikaty P1 ‑ CSIOZ”.
  • Na początku wybieramy przycisk „Wgraj certyfikat TLS”.
  • Pliki certyfikatów posiadają rozszerzenia .p12 lub .pfx.
  • W hasłach nie używamy polskich znaków dialektycznych.
Wgraj certyfikat TLS
Krok 3
  • Wyszukujemy na dysku komputera uprzednio wygenerowany certyfikat TLS.
  • Wskazujemy lokalizację pliku, miejsce gdzie został zapisany plik z certyfikatem TLS.
  • Nazwa pliku może wskazywać praktykę lekarską, podmiot leczniczy czy też przyjąć nazwę ogólną „Certyfikat P1 TLS”.
  • Wskazujemy na przycisk „Otwórz” w celu wgrania certyfikatu TLS.
  • Tutaj znajdziesz informacje na temat Jak otrzymać certyfikat TLS oraz WSS? a także Jak wygenerować certyfikaty TLS oraz WSS?
Otwórz plik certyfikatu TLS
Krok 4
  • Po poprawnym wgraniu certyfikatu TLS, na przycisku pokazuje się napis „Certyfikat TLS został wgrany”.
  • Uzupełniamy „Hasło certyfikatu użytkownika”, które wcześniej zostało przyznane samodzielnie.
Certyfikat TLS został wgrany
Krok 5
  • Podobnie do kroku 3 postępujemy przy wgrywaniu certyfikatu WSS.
  • Wyszukujemy na dysku komputera wcześniej wygenerowany plik certyfikatu WSS.
  • Lokalizujemy certyfikat WSS.
  • Nazwa pliku może wskazywać praktykę lekarską, podmiot leczniczy czy też przyjąć nazwę ogólną „Certyfikat P1 WSS”.
  • Wskazujemy na przycisk „Otwórz” w celu wgrania certyfikatu WSS.
Otwórz plik certyfikatu WSS
Krok 6
  • Uzupełniamy „Hasło certyfikatu WSS”.
  • Widok poprawnie wgranych certyfikatów: TLS, WSS.
  • Certyfikaty TLS i WSS są ściągane z RPWDL oraz mają ten sam numer. To jest numer księgi.
  • Jeśli certyfikat TLS oraz WSS będzie na podmiot leczniczy to numer przy ZUS będzie inny.
  • Jeśli certyfikat TLS oraz WSS będzie na praktykę lekarską to numer przy ZUS powinien być taki sam.
Certyfikat WSS został wgrany
Krok 7
  • Po właściwym wgraniu certyfikatów pole Identyfikatora P1 podświetla się na żółto a cyferki na szaro (pole edytowalne).
  • Uzupełniamy „Identyfikator nadany przez P1” otrzymany w e‑mailu po zarejestrowaniu się przez lekarza albo specjalistę do RPWDL albo na koncie portalu.
  • Integracja z P1 jest konieczna w celu wystawiania e‑Recept a także e‑Skierowań oraz Zdarzeń Medycznych.
Uzupełnij identyfikator nadany przez P1
Krok 8
  • Podobnie do kroku 3 oraz 5 postępujemy przy wgrywaniu certyfikatu ZUS.
  • Klikamy na przycisk „Wgraj certyfikat kwalifikowany lub ZUS”.
  • Lokalizujemy plik certyfikatu ZUS na dysku komputera.
Wgraj certyfikat ZUS
Krok 9
  • Nazwa pliku składa się z imienia jak i nazwiska lekarza lub specjalisty i daty oraz godziny wygenerowania pliku.
  • Certyfikat ZUS potrzebny jest do podpisania e‑Recepty.
  • Wskazujemy przycisk „Otwórz” w celu wgrania certyfikatu ZUS.
Wybierz certyfikat ZUS
Krok 10
Certyfikat ZUS został wgrany
Krok 11
  • Jeśli właścicielem konta głównego w danej placówce nie jest pracownik medyczny to taka osoba nie posiada uprawnień do wystawiania e‑Recept, e‑Skierowań czy wypisywania Zdarzeń Medycznych np. właściciel, prezes itp.
  • W tej sytuacji na poziomie „Twoje dane” uaktywniamy opcję „Nie wystawiam dokumentów w systemie P1 e‑Zdrowie”.
  • Gdy jednak posiadacz konta posiada uprawnienia do wyżej wymienionych, pozostawiamy ten suwak nieaktywny (szary).
Uaktywnij gdy nie jesteś pracownikiem medycznym
Krok 12
  • Wstawiamy dalszą część danych potrzebnych do wystawienia e‑Recepty.
  • Wskazujemy na liście rozwijanej opcję „Grupa zawodowa”.
  • Do wyboru są: Lekarz, Dentysta, Fizjoterapeuta, Pielęgniarka/Pielęgniarz, Położna/Położny, Ratownik medyczny, Inny profesjonalista medyczny, Asystent medyczny, Farmaceuta, Pracownik administracyjny, Diagnosta laboratoryjny lub Higienistka szkolna.
Określ grupę zawodową
Krok 13
  • Uzupełniamy „Numer PWZ” czyli Numer Prawa Wykonywania Zawodu lub „Numer PWZFz” czyli Numer Prawa Wykonywania Zawodu Fizjoterapeuty, „Numer PESEL” oraz „Tel. kontaktowy”.
  • Wskazujemy z listy rozwijanej „Zawód medyczny” np. psychoterapeuta.
Wskaż zawód medyczny
Krok 14
  • Podajemy „Domyślny typ wizyty”.
  • Szczegółowy opis typów wizyt znajdziemy po naciśnięciu w niebieską, okrągłą ikonę "i".
Wybierz domyślny typ wizyty
Krok 15
  • Zapisujemy wdrożone ustawienia.
  • Pod każdym z przycisków certyfikatów pokazuje się nazwa wgranego uprzednio certyfikatu, numer księgi RPWDL a także data ważności certyfikatu.
Zapisz ustawienia e-Recepta
Krok 16

W miejscu „Adresy wykonywania świadczeń” wskazujemy na przycisk „Pobierz adresy świadczeń”.

Pobierz adresy świadczeń
Krok 17
  • Zostajemy przekierowani do „Ustawienia organizacji”.
  • „Numer księgi rejestrowej” uzupełnia się automatycznie (pobrany z certyfikatu).
  • Trwa pobieranie danych.
Pobierz dane na poziomie Ustawienia organizacji
Krok 18
  • W sytuacji certyfikatów P1 generowanych na podmiot leczniczy zostaną pobrane jednostki oraz komórki.
  • W sytuacji certyfikatów P1 generowanych na praktykę lekarską zostaną pobrane miejsce oraz adres świadczeń.
  • W miejscu „Wybierz gabinety domyślne” wskazujemy z listy dany gabinet oraz przypisujemy go do danej poradni.
  • Na liście pojawiają się gabinety, które użytkownik Medfile® sam zamieścił w programie.
  • Kiedy podczas wykonywania ustawień zostanie przypisany gabinet do komórki, to po zapisaniu wizyty w kalendarzu z odpowiednim gabinetem pozwoli to na automatyczne przydzielenie się właściwej komórki w trakcie tworzenia e‑Recepty.
Widok pobranych jednostek i komórek placówki
Krok 19

Po wykonaniu wszelkich ustawień wskazujemy na przycisk „Zapisz”.

Zapisz zmiany w jednostkach oraz komórkach
Krok 20
  • Po zapisie nastąpi powrót do „Adresy wykonywania świadczeń”.
  • Wskazujemy z listy jednostkę lub komórkę, w której będą wystawiane e‑Recepty.
Wskaż z listy adres wykonywania świadczeń
Krok 21
  • Weryfikujemy poprawność danych przy pomocy przycisku zamieszczonego na dole ekranu.
  • Kiedy nie pojawiają się żadne błędy, przechodzimy do kolejnego kroku.
Zweryfikuj poprawność danych
Krok 22

Zapisujemy wszelkie wprowadzone zmiany w ustawieniach.

Zapisz wszelkie wprowadzone zmiany w ustawieniach
Krok 23

Wyskakuje komunikat na górze okna „Ustawienia zostały zapisane”.

Ustawienia zostały zapisane

Program dla przychodni Medfile® umożliwia wystawianie elektronicznej recepty.

Poznaj inne potrzebne funkcje do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.

EDM Medfile®  Załóż darmowe konto.

Program zgodny z RODO.

Poznaj także naszą platformę telemedyczną haloDoctor.

Konsultacje lekarskie online o dowolnej porze dnia i nocy.

Wystawiaj recepty online, zwolnienia online i skierowania online razem z haloDoctor.

 

Kreator e-Recepty

 

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Czy dzięki Medfile można wystawić e-Receptę?

Tak. Za pośrednictwem Medfile można wystawić elektroniczną receptę wraz 4‑cyfrowym kodem. Sprawdź więcej

Gdzie uzyskam certyfikaty do wystawiania e-Recepty, e-Skierowania i raportowania zdarzeń medycznych?

Podmioty lecznicze oraz praktyki zawodowe podłączają się do Systemu P1 za pomocą konta w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Sprawdź więcej

Wymagane certyfikaty

Czym jest e-Recepta?

To recepta w formie elektronicznej.

Jak ustawić e-Recepty?

Wchodzimy w „moje konto” i klikamy w „e-Zdrowie - P1”. Konieczne jest wgranie certyfikatów TLS oraz certyfikat WSS z RPWDL (Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą), certyfikat ZUS oraz Identyfikator nadany przez P1. Zobacz więcej.

Jak-wystawić-e-Receptę-?

W trakcie wizyty klikamy w zakładkę „Dodaj e-Receptę”
 

Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację