Raport zdarzeń medycznych w sześciu krokach

Do prawidłowego wygenerowania raportu zdarzeń medycznych potrzeba tylko sześć kroków.

Otwieramy wizytę (z poziomu Kalendarz lub Wizyty), łączymy pacjenta Medfile z P1 e‑Zdrowie, wypisujemy kartę wizyty, zapisujemy zmiany, zakańczamy wizytę i raport gotowy!

Raportowanie zdarzeń medycznychMedfile® jest szybkie, intuicyjne i nieskomplikowane.

Krok 1
  • W kalendarzu wybieramy wizytę pacjenta.
  • W oknie „Edytuj wizytę”, na dole, w lewym rogu wskazujemy na „Otwórz wizytę”.
  • Przycisk „Otwórz wizytę” znajdziemy także na poziomie „Wizyty” przy konkretnej wizycie danego pacjenta.
Otwórz wizytę
Krok 2
  • Rozpoczyna się synchronizacja pacjenta z P1 e‑Zdrowie.
  • W tym miejscu łączą się dane z Medfile® z danymi P1 e‑Zdrowie.
  • Klikamy w przycisk „Dane poprawne, połącz” aby wysłać zdarzenia medyczne tego pacjenta do P1.
  • Dane połączyły się poprawnie, gdy wyskoczył komunikat „Możesz od teraz raportować zdarzenia medyczne dla tego pacjenta”.
Synchronizacja pacjenta z P1 e-Zdrowie
Krok 3
  • Wypisujemy kartę wizyty pacjenta.
  • Wymagane jest wypisanie rubryki „Rozpoznania”.
  • Wybranie z listy rozwijanej „Statusu”„Strony ciała” oraz oznaczenie, gdy jest to „Rozpoznanie główne”.
  • Szczegółowe informacje na ten temat znajdziemy w raportowanie zdarzeń medycznych.
  • Zapisujemy wprowadzone zmiany w karcie wizyty.
  • Wprowadzone zmiany zostają potwierdzone komunikatem „Dane wizyty zostały zapisane”.
Wypisz kartę wizyty pacjenta
Krok 4
  • Na dole okna karty wizyty wskazujemy na przycisk, umieszczony po prawej stronie okna, „Zakończ i podpisz wizytę”.
  • Chęć zakończenia wizyty należy zatwierdzić w wyskakującym oknie przyciskiem „Potwierdzam”.
Zakończ wizytę
Krok 5
  • Widok wygenerowanego raportu zdarzeń medycznych gotowego do wysyłki do P1.
  • Klikamy w przycisk „Wyślij zdarzenie”.
Raportowanie zdarzeń medycznych do P1
Krok 6

W momencie, gdy pojawi się komunikat „Zdarzenie medyczne zostało wysłane”, mamy pewność, że prawidłowo wykonaliśmy raport zdarzeń medycznych i został on wysłany do P1.

Zdarzenie medyczne zostało wysłane

Wykonywanie obowiązków medycznych z programem dla poradni Medfile® to sama przyjemność.

Zapoznaj się z instrukcjami w przewodniku użytkownika na poziomie „Zdarzenia Medyczne”, a żadne wprowadzone od 01 lipca 2021 roku nowości nie będą dla Ciebie uciążliwe.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Medfile® największym pomocnikiem w Twoim gabinecie.

 

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Co to jest zdarzenie medyczne?

Zdarzenie medyczne to świadczenie zdrowotne służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia. Pozwala na budowanie ciągłości udzielanych pacjentowi świadczeń zdrowotnych, jak również zwiększenie dostępów do specjalistów i zmniejszenie kolejek. Obowiązkowe od 01 lipca 2021 roku. Sprawdź więcej

Zdarzenie medyczne - co należy raportować do P1?

Raportowanie zdarzenia medycznego dotyczy głównie:

  • danych usługodawcy, danych usługobiorcy,
  • dane identyfikujące świadczenie zdrowotne,
  • dane miejsca udzielenia świadczenia zdrowotnego,
  • dane pracownika medycznego udzielającego świadczenia zdrowotnego,
  • dane dotyczące dokumentacji medycznej wytworzonej w związku z udzielonym świadczeniem zdrowotnym,
  • inne dane pozwalające na identyfikację zdarzenia medycznego.

Szczegółowo zakres ww. danych zdarzeń medycznych przekazywanych do SIM przez usługodawcę określa rozporządzenie ws. zdarzeń medycznych. Sprawdź więcej

Kto musi raportować zdarzenie medyczne?

Obowiązek raportowania zdarzeń medycznych dotyczy wszystkich usługodawców realizujących świadczenia medyczne. Sprawdź więcej

Kiedy należy dokonać raportowania zdarzenia medycznego?

Raport ze zdarzenia medycznego należy przekazać natychmiast po jego wystąpieniu, jednak nie później niż w terminie 2 dni od zakończenia świadczenia. Sprawdź więcej

Raport zdarzeń medycznych w sześciu krokach

Co to jest repozytorium?

Repozytorium to potocznie mówiąc bank danych, do którego wysyłane są zdarzenia medyczne, tak żeby zewnętrzny usługodawca mógł odczytać historię medyczną pacjenta i kontynuować leczenie.

Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację