Rejestr KP/KW – Dodawanie kasy

Wystawiasz dokumenty KP lub KW w programie Medfile®? Dodaj również kasę, aby jeszcze bardziej usprawnić pracę użytkownikom systemu. Funkcja dodawania kasy, jest niezwykle przydatna, a do jej ustawienia wystarczy kilka minut. Wyposaż swoją praktykę lekarską w dodatkowe udogodnienie dzięki Medfile®Elektroniczna Dokumentacja Medyczna sprawia, że praca wszystkich podmiotów medycznych staje się prostsza.  

Krok 1

Z perspektywy zakładki „Moje konto”, wchodzimy do zakładki „Raporty”.

Otwórz zakładkę raporty
Krok 2

Z listy dostępnych raportów, klikamy na „Rejestr KP/KW”.

Wybierz rejestr kp/kw
Krok 3

Naciskamy na przycisk „Kasy”.

Kliknij na przycisk kasy
Krok 4

Wybieramy komunikat „+ Dodaj”.

Naciśnij na dodaj
Krok 5
  • Otwiera nam się karta z możliwością stworzenia oraz dodania nowej kasy do systemu,
  • Wpisujemy odpowiednie parametry: nazwę kasy oraz kod kasy,  
  • Naciskamy na suwak, aby aktywować kasę,
  • Jeżeli dane placówki są wprowadzone do systemu, możemy kliknąć na komunikat „Pobierz dane placówki”, aby reszta informacji uzupełniła się automatycznie lub uzupełnić pozostałe dane ręcznie.
Uzupełnij edycję kasy
Krok 6
  • Wyświetli nam się komunikat, który prosi o potwierdzenie, czy na pewno chcemy uzupełnić formularz danymi placówki,
  • Jeżeli jesteśmy pewni klikamy na przycisk „Potwierdzam”.
Potwierdź uzupełnienie formularza
Krok 7

Wszystkie wprowadzone do systemu dane, automatycznie uzupełnią się w edycji kasy.

Sprawdź automatycznie uzupełnione dane
Krok 8
  • Pozostaje nam wprowadzić jeszcze właściwą nazwę banku oraz numer konta bankowego,
  • Po wprowadzeniu informacji, klikamy przycisk „Zapisz”.
Zapisz edycję kasy
Krok 9
  • Po poprawnym zapisaniu kasy przez program, wyświetli się komunikat „Kasa została zaktualizowana”,
  • Poniżej będą się wyświetlać dodane kasy oraz najważniejsze informacje o nich.
Zobacz zapisane zmiany

Dzięki Medfile® praca w placówkach oraz gabinetach medycznych staje się prostsza. Funkcja dodawania kasy lub wielu kas, jeszcze bardziej usprawni działanie systemu. Nie zastanawiaj się długo, tylko zacznij wystawiać dokumenty poprzez program Medfile®. Program całkowicie zgodny z RODO

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Czy program jest zgodny z wytycznymi RODO?

Tak. Medfile został zaprojektowany w celu spełnienia wszystkich wymagań RODO. Sprawdź więcej

Jakie są wymagane pola żeby dodać pacjenta?

Imię i nazwisko. Sprawdź więcej

Jak edytować dane pacjenta?

Klikając w zakładkę „Pacjenci”, klikamy w odpowiedniego pacjenta i wybieramy opcję „Szczegóły”, bądź w „ołówek” po prawej stronie i wybieramy „Edytuj dane pacjenta”.

Jak dodać rodzica / opiekuna prawnego do pacjenta?

W zakładce „Edytuj dane pacjenta”, na dole strony mamy możliwość dodania opiekunów / rodziców.

Co oznacza przycisk scal pacjenta?

Możemy połączyć zdublowane konta pacjenta.

Co to jest czarna lista?

Lista pacjentów, którzy np. często nie stawiają się na umówioną wizytę. Sprawdź więcej

Jak dodać pacjenta na czarną listę?

W zakładce „Edytuj dane pacjenta” ustawiamy suwak na „Umieść pacjenta na czarnej liście”.

Jak dodać pacjenta?

Klikamy w „Pacjenci”, w prawym górnym rogu wybieramy „Nowy pacjent”.

Jak usunąć pacjenta?

Wzakładce „Pacjenci” przy pacjencie, którego chcemy usunąć ‑ klikamy w krzyżyk (usuń pacjenta).

Jak usunąć pacjenta z czarnej listy?

W zakładce „Edytuj dane pacjenta” ustawiamy suwak na kolor szary na „Umieść pacjenta na czarnej liście”. Sprawdź więcej

Jak usunąć profil pacjenta?

Klikając w krzyżyk przy pacjencie (obok ołówka).

Gdzie mogę zmienić nazwisko, adres lub numer telefonu pacjenta?

Wybierając przycisk “Edycja pacjenta” i wpisując nowe dane.

Czym jest “Dodaj pakiet”?

Jest to rozwiązanie, które powstało z myślą o pacjentach uczęszczających regularnie na wizyty np. rehabilitacja kilka razy w tygodniu, lub cotygodniowe sesje psychologiczne. Sprawdź więcej

Do czego służą grupy pacjentów?

Można do nich przypisać pacjentów uczęszczających np. na terapię grupową w danej i niezmiennej grupie. Sprawdź więcej

Czy mogę ułożyć listę pacjentów alfabetycznie?

Tak, należy rozwinąć listę, która znajduje się obok miejsca na imię i nazwisko, i wybrać interesującą nas opcję (imię A-Z, nazwisko A-Z, imię Z-A, nazwisko A-Z).

Co to jest lista rezerwowa?

Jest to nic innego, jak lista oczekujących pacjentów, którą możemy utworzyć bezpośrednio z perspektywy kalendarza po zalogowaniu się w programie. 

Jak mogę dodać pacjenta do listy rezerwowej?

Z perspektywy kalendarza, wchodzimy w listę rezerwową, a następnie klikamy na przycisk „+ Dodaj". 

Jakie dane należy podać podczas dodawania pacjenta do listy rezerwowej?

Imię, nazwisko oraz PESEL pacjenta. Dodatkowo warto określić: lokalizację, specjalistę, usługę oraz zakres czas od kiedy do kiedy pacjent będzie się na niej znajdował. 

Kiedy pacjent otrzyma e-Receptę?

W pierwszej kolejności lekarz musi wysłać receptę do CSIOZ.  Następnie po zakończonej wizycie pacjent otrzyma wiadomość SMS lub e-mail z receptą. Sprawdź więcej
    

W jaki sposób pacjent może wystawić opinię?

Poprzez sms z linkiem do opinii.
 

W jaki sposób wysyłać pacjentowi dokumenty MedSign?

Cały proces odbywa się za pośrednictwem wiadomości SMS. Możesz tego dokonać bezpośrednio z zakładki „Pacjenci", wchodząc w „Szczegóły" przy odpowiedniej osobie. Sprawdź jak zrobić to krok po kroku.

Co oznacza czarna książka przy pacjencie?

Pacjent znajduje się na czarnej liście. Zobacz więcej
 

Co to jest kod resortowy?

Kod resortowy, to 3-znakowy kod, który identyfikuje komórkę organizacyjną wykonującą świadczenia zdrowotne w ramach zakładu. Kod zawiera się w przedziale liczb od 001 do 999 i nie zmienia się, niezależnie od zmian zachodzących w organizacji przedsiębiorstwa.
 

Co to jest numer księgi rejestrowej?

Numer Księgi rejestrowej, to numer, który identyfikuje podmiot i umożliwia sprawdzenia podmiotu medycznego w systemie RPWDL. Numer Księgi nadawany jest w momencie rejestracji podmiotu leczniczego i składa się z 12 cyfr. 

Czy z listy rezerwowej mogę zapisać pacjenta na wizytę?

Tak, przy każdej pozycji można umówić pacjenta, a lista wyszuka najbliższego wolnego terminu.
 

Czy mogę znaleźć wolny termin dla pacjenta w określonym przedziale czasu?

Tak, wyszukiwarka terminów pozwala wybrać zakresu, w którym należy poszukać terminu.
 

Jak zablokować możliwość zapisu pacjenta przez rejestrację online?

Należy przejść do widoku “Pacjenci”, wybrać odpowiedniego pacjenta, następnie klikamy na przycisk “Szczegóły” i “Edytuj dane pacjenta”. Zaznaczamy suwak “Umieść pacjenta na czarnej liście” oraz “Zablokuj pacjentowi rejestrację on-line”. Na koniec zapisujemy zmiany.
 

Jak sprawdzić czy pacjent jest ubezpieczony?

W pierwszej kolejności należy wykonać integrację konta Medfile z systemem eWUŚ. Konfiguracja jest dostępna w zakładce Moje konto - eZdrowie P1 - eWUŚ.
Po zintegrowaniu pacjenta z eWUŚ informacje o ubezpieczeniu pacjenta pojawi się w 4 miejscach:

  • wchodząc w kartę wizyty, informacja pojawi się w prawym górnym rogu,
  • wypisując receptę, informacja pojawi się pod numerem PESEL,
  • w kartotece pacjenta przy numerze PESEL,
  • wchodząc w kalendarz i wybierając daną wizytę po prawej stronie wyświetli się zakładka “Pacjent”- tam również znajduje się informacja przy numerze PESEL.
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów się na prezentację