Ustawienia SMS, uruchomienie wysyłania wiadomości SMS

Program Medfile® daje możliwość przypomnienia pacjentom o wizytach lekarskich za pomocą powiadomień SMS.

Dziś wszyscy są bardzo zapracowani, przez co zapominają bardzo często o zaplanowanych rzeczach, tak ważnych jak wizyty lekarskie / fizjoterapeutyczne.

Jeśli pacjentowi termin wizyty nie odpowiada, ma możliwość odpowiedzi na SMS o treści „TAK” lub „NIE”, informując jednocześnie lekarza o swej obecności bądź zmianach.

Dzięki Medfile® prowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej jest prostsze.

Krok 1

W menu głównym wybieramy zakładkę „Moje konto”, jest tam opcja „Ustawienia SMS”.

Wybierz Ustawienia SMS
Krok 2
  • „Ustawienia SMS” dają możliwość własnej edycji tekstu, który dotrze do pacjenta.
  • Aby aktywować wiadomości SMS należy przesunąć SWITCH, żeby miał kolor niebieski, dzięki temu aktywujemy funkcję wysyłanie wiadomości SMS.
  • Możliwe jest również użycie polskich znaków diakrytycznych w treści wiadomości.
  • W tej sytuacji jedna wiadomość SMS to 67 znaków.
  • Kolejną opcją, którą możemy w tym miejscu aktywować jest: „Wysyłaj wiadomość e‑mail przypominającą o kończącym się pakiecie SMS”.
  • Właściciel konta otrzyma wiadomość e‑mail o kończącym się pakiecie SMS zgodnie z wpisaną ilością. Minimalna ilość to 10 SMS.
Aktywuj wysyłanie wiadomości SMS
Krok 3
  • Na poziomie „Nadawca wiadomości” jest możliwość ustawienia indywidualnej nazwy nadawcy.
  • Nazwę nadawcy SMS zamawia się przez formularz kontaktowy. Koszt aktywacji usługi to 19 zł brutto miesięcznie.
  • W przeciwnym razie wiadomości będą wysyłane z numerem losowym.
  • Maksymalna długość to 11 znaków (bez polskich znaków diakrytycznych).
  • Własna nazwa jest widoczna tylko w wiadomościach SMS wysyłanych na polskie numery telefonów.
  • Trzeba pamiętać, iż ustawienie własnego nadawcy uniemożliwia pacjentom odpowiedzi na wszystkie wiadomości SMS.
  • Gdy indywidualna nazwa nadawcy SMS zostanie utworzona, można ją wybrać z listy rozwijanej w „Nadawca wiadomości” (np. OlaMak; Klinika; Gabinet itp.).
Ustaw nadawcę wiadomości
Krok 4
  • Dalej znajduje się sekcja „Powiadomienia SMS”.
  • Gdy powiadomienia SMS nie zostaną aktywowane, widnieją w tym miejscu jako „Nieaktywne”.
  • Nie mają też wpisanej żadnej treści SMS ‑ „Brak treści”.
  • Wszystkie powiadomienia SMS aktywujemy w taki sam sposób jak poniżej.
Nieaktywne powiadomienia SMS
Krok 5
  • Klikamy w przycisk „Ustawienia” przy wybranym powiadomieniu SMS.
  • Wchodzimy w szczegółowe ustawienia danego powiadomienia SMS.
Ustawienia powiadomienia SMS
Krok 6
  • Gdy zaznaczymy „Aktywuj” „Powiadomienie pacjenta o wizycie” pacjent otrzyma powiadomienie (informacje) o zapisaniu się na wizytę natychmiast po dokonaniu tej czynności, np. przez Recepcjonistkę.
  • Mamy możliwość zaznaczenia automatycznego wysyłania SMS, gdy zmieni się termin wizyty. Wiadomość zostaje wysłana do pacjenta, gdy użytkownik ręcznie zmieni termin (datę) wizyty.
Powiadomienie pacjenta o wizycie
Krok 7

Klikamy w „+ Dodaj treść” w celu wstawienia treści wybranego powiadomienia SMS.

Dodaj treść powiadomienia pacjenta o wizycie
Krok 8
  • Kiedy ustawienia powiadomienia SMS nie zostaną zapisane, wtedy pokazuje się okno wraz z zapytaniem czy wprowadzone zmiany w ustawieniu SMS mają zostać zapisane.
  • Wybierając „Tak” ustawienia zostaną zapisane, wskazując na „Nie” ustawienia nie zostaną zapisane i trzeba będzie je ponownie poustawiać.
Zapisz ustawienia powiadomienia SMS
Krok 9
  • W oknie „Nowy język powiadomienia” (wtedy gdy nie jest ustawiony domyślny) wybieramy język powiadomienia SMS.
  • Szczegóły ustawiania języka powiadomień znajdziemy w dodawanie pacjenta do kartoteki.
  • Możemy napisać powiadomienie w różnych językach (język wybieramy z listy rozwijanej).
  • Uzupełniamy „Treść powiadomienia SMS”.
  • W miejscu {DATE} wstawi się data wizyty pacjenta, natomiast w miejscu {TIME} wstawia się automatyczna godzina, na którą pacjent został zapisany.
  • Należy pamiętać o wpisaniu tych zmiennych.
  • Treść SMS może mieć maksymalnie 153 znaki (gdy nie używamy polskich znaków).
  • Pod spodem legenda dostępnych zmiennych, które po zastosowaniu zaciągają się automatycznie w treść wiadomości SMS.
  • Zapisujemy wprowadzone ustawienia.
Uzupełnij Nowy język powiadomienia i wpisz Treść powiadomienia SMS
Krok 10
  • Pojawia się komunikat „Powiadomienie zostało zapisane”.
  • W taki sam analogiczny sposób ustawiamy każde powiadomienie SMS:
    • Powiadomienie pacjenta o wizycie
    • Przypomnienie o wizycie
    • Przypomnienie o e‑Wizycie
    • Potwierdzenie wizyty online
    • Anulowanie wizyty
    • Dokumenty MedSign
    • Kody e‑Recept
    • Kody e‑Skierowań
    • Prośba o opinię pacjenta
    • Wizyta opłacona
    • Zaproszenie pacjenta do e‑Wizyty
    • Powiadomienie lekarza o nowej e‑Wizycie
    • Wyślij link do płatności za wizytę
  • Oprogramowanie umożliwia wysyłanie wiadomości SMS z podziałem na różne okoliczności w zależności od ustawień.
Powiadomienie zostało zapisane
Krok 11

Chcąc wrócić do listy powiadomień SMS wybieramy przycisk „Wróć do listy powiadomień SMS”.

Wróć do listy powiadomień
Krok 12

W tym miejscu możemy wybrać kolejne powiadomienie SMS i ustawić według własnych potrzeb.

Wybierz i ustaw kolejne powiadomienie SMS
Krok 13

Po ustawieniu wszystkich potrzebnych wiadomości SMS klikamy w „Zapisz ustawienia”.

Zapisz ustawienia wszystkich powiadomień SMS
Krok 14
  • Pojawia się komunikat na zielonym tle „Ustawienia wiadomości SMS zostały zapisane”.
  • Oznacza to, że ustawienia wiadomości SMS poprawnie się zapisały i będą wysyłać się do pacjentów.
Ustawienia wiadomości SMS zostały zapisane

Program dla placówki medycznej Medfile® daje wsparcie lekarzom i pacjentom.

Dla lekarzy jest to sposób na zapominalskich pacjentów.

Dzięki funkcji SMS każdy pacjent, którego numer telefonu znajduje się w systemie otrzyma wiadomość tekstową z przypomnieniem o wizycie oraz z powiadomieniem o terminie wizyty.

Podczas tworzenia funkcji SMS uznaliśmy, że najważniejsza jest możliwość tworzenia własnego tekstu wiadomości oraz jej edycji.

Możliwe jest również wysłanie potwierdzenia wizyty online, dokumentów MedSign a także kodów e‑Recept i e‑Skierowań do pacjentów

Program całkowicie zgodny z RODO

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Co to jest własna nazwa nadawcy w ustawieniach sms?

Jest to informacja o nazwie nadawcy. Może to być np nazwa Państwa gabinetu/placówki. Pacjent nie może odpisać na wiadomość z ustawioną nazwą własną. Należy pamiętać, że własna nazwa nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków. Zobacz więcej.
 

Jak ustawić SMSa z kodem e-Recepty?

Wchodzimy w zakładkę “Moje konto” - “Ustawienia SMS”. Odszukujemy “Kod e-Recept” i po prawej stronie klikamy w “Ustawienia”. Aktywujemy suwak, uzupełniamy treść powiadomienia i zapisujemy zmiany. Sprawdź jak tego dokonać. 
 

Jak zakupić pakiet SMS?

Aby zakupić pakiet SMS, należy kliknąć przycisk Moje konto — Powiadomienia SMS — Zakup pakiet SMS. Następnie wybieramy interesujący nas pakiet — wybieramy “Przejdź dalej” - sprawdzamy dane — zatwierdzamy przyciskiem “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
 

Co się stanie, gdy skończą mi się dostępne SMSy?

Po wykorzystaniu dostępnych SMS-ów wiadomości przestaną się wysyłać. W każdej chwili można jednak rozszerzyć pakiet (zakupić nowe SMS) lub poczekać na nową pulę.

Kiedy odnawia się abonament SMS?

Abonament odnawia się automatycznie co miesiąc wraz z odnowieniem licencji. Przykładowo: jeśli kupiliśmy licencję 10 maja, to licencja i abonament odnawiają się 10 dnia każdego miesiąca. 
 

Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację