Pierwsze logowanie
Rozpoczęcie pracy z Medfile® odbywa się w 3 krótkich etapach.
Ostatnim etapem jest logowanie do systemu wraz z podstawowym ustawieniem karty wizyty zgodnie z dostępnymi preferencjami.
Wprowadzenie poniższych ustawień pozwoli od razu korzystać z programu i znacznie ułatwi rozpoczęcie pracy z Medfile®.
Warto skupić się na 7 prostych krokach podczas pierwszego logowania do programu.
Po wprowadzeniu powyższych ustawień zostajemy z automatu zalogowani do oprogramowania Medfile® przeznaczonego do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
- Po założeniu darmowego konta Medfile® i jego prawidłowej aktywacji konta logujemy się pierwszy raz do programu.
- Wybieramy przycisk „Uruchom aplikację”.
- W pierwszym kroku możemy oznaczyć za pomocą przycisku SWITCH skąd dowiedzieliśmy się o programie Medfile®.
- Do wyboru jest parę propozycji: wyszukiwarka Google, polecenie znajomego, lektura artykułów w internecie, reklama w czasopiśmie, media społecznościowe lub inne.
- Po wypełnieniu danego kroku wybieramy przycisk „Dalej”.
Drugi krok to wybór swojej karty wizyty:
- Karta lekarska
- Karta fizjoterapeutyczna
- Karta dentystyczna
- Karta medycyny estetycznej
- Karta pediatryczna
Zaznaczenie na niebiesko wskazuje dokonany wybór karty.
Po dokonaniu odpowiedniego wyboru karty wybieramy „Dalej” na samym dole okna.
- W kroku trzecim wpisujemy „Twoje gabinety”.
- Wypełniamy nazwę gabinetu, kod resortowy (nieobowiązkowy), numer księgi rejestrowej (nieobowiązkowy), kolor w kalendarzu oraz adres gabinetu.
- Zatwierdzamy wprowadzone dane przyciskiem „+ Dodaj gabinet”.
- Możemy do razu dodać większą ilość gabinetów.
- Po wprowadzeniu wszystkich placówek przechodzimy do kroku czwartego przyciskiem „Dalej”.
- Krok czwarty pozwala ustawić „Twoje usługi”.
- Uzupełniamy nazwę usługi, cenę, z listy rozwijanej wybieramy stawkę VAT, czas trwania oraz czas przerwy.
- Potwierdzamy wprowadzoną usługę przyciskiem „+ Dodaj usługę”.
- Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych usług przechodzimy do kolejnego kroku.
- Gdy będziemy chcieli w przyszłości dopisać jeszcze jakąś usługę to więcej informacji znajdziemy w dodawanie usługi w przewodniku użytkownika Medfile®.
- Krok piąty służy do ustawienia harmonogramu pracy.
- Harmonogram pracy został też szczegółowo opisany w przewodniku użytkownika.
- Pod przyciskiem „Pokaż harmonogram dzienny”, kryje się kalendarz dzienny.
- W kalendarzu dziennym ustawiamy pojedyncze dni, w których gabinet będzie funkcjonował w innych godzinach niż zazwyczaj.
- Przechodzimy do kolejnego kroku.
- Krok szósty to „Ustawienia”.
- W „Ustawieniach” za pomocą suwaka dostosowujemy „Domyślną długość wizyty (min)”.
- Wybraliśmy 30 minut.
- Z kolei w „Twój kolor w kalendarzu” dobieramy odpowiednią barwę kafelki, która pojawi się w kalendarzu przy każdorazowym planowaniu przez danego lekarza lub specjalistę wizyty pacjenta.
- Wskazujemy również „Rolę w aplikacji”.
- Z listy rozwijalnej mamy do wyboru kilka podstawowych ról: użytkownik, lekarz, specjalista, fizjoterapeuta, technik, ginekolog, masażysta, recepcja, administrator.
- Rolę użytkownika można również samemu dodać, przenieść lub usunąć.
- Ważne jest również wybranie z listy domyślnego gabinetu.
- Możliwe jest ustawienie za pomocą przycisku SWITCH wygasania hasła co 30 dni oraz miesięcznej numeracji dokumentów sprzedaży.
Po wprowadzeniu wszystkich ustawień potwierdzamy je klikając w przycisk „Dalej”.
- Ostatni, siódmy krok to wprowadzenie danych znajdujących się na fakturach oraz wydrukach przeznaczonych dla pacjentów.
- Wprowadzenie wszystkich siedmiu kroków gwarantuje dużo mniej pracy podczas uzupełniania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
- Powyższe dane uzupełniają się automatycznie, co przyspiesza korzystanie z programu.
- Wszystkie ustawienia zostały poprawnie zapisane.
- W tym momencie możemy przejść od razu do programu i poznać jego wszystkie funkcje.
- W razie potrzeby jest możliwość umówienia się na prezentację z naszym konsutantem w celu szczegółowego omówienia programu.
- Przyciskiem „Rozpocznij pracę” logujemy się do programu Medfile®.
Teraz możemy korzystać z założonego konta i poznać jego ciekawe funkcje.
Po wykonaniu prawidłowej rejestracji konta oraz aktywacji konta Medfile® następuje etap pierwszego logowania.
Program Medfile® charakteryzuje się dużą ilością potrzebnych funkcji, które ułatwiają pracę lekarzom, fizjoterapeutom i specjalistom.
Program dla gabinetu jest zgodny z RODO.
Najczęściej zadawane pytania
Tak. Na każdym koncie można uruchomić podwójną autoryzację (2FA) za pomocą google authenticator. Opcję należy uruchomić na każdym koncie w zakładce „Moje konto" - „Dane" - „Podwójna autoryzacja".
Zobacz więcej.
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto”, a następnie “Dane”. Zmieniamy adres mailowy i akceptujemy zmianę na dole strony przyciskiem “Zapisz zmiany”.
Wchodząc w “Moje konto”- “Użytkownicy” wybieramy konkretnego użytkownika i wchodzimy w jego edycję. Na samym dole strony znajduję się okno “Pozwól na dostęp do aplikacji z adresów IP”. Wpisując IP miejsca pracy, pracownik nie będzie mógł zalogować się poza nią.