Dodaj recepturę własną w e-Recepcie

Medfile® to program do  Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.

Usprawnia on pracę lekarzy, specjalistów oraz recepcji w placówkach medycznych. 

Program Medfile® oferuje swoim użytkownikom ogrom przydatnych funkcji.

Jedną z nich, jest możliwość szybkiego i sprawnego dodania receptury własnej w momencie wystawiania e-Recepty pacjentowi.

Recepturę własną, dodajemy z widoku recepty, a cały proces z tym związany jest niezwykle prosty i  intuicyjny.

Korzystaj z programu zgodnego z RODO

Krok 1

Z widoku recepty, klikamy w kwadracik przy napisie „Receptura”.

Kliknij w kwadrat
Krok 2
  • Wyświetla się komunikat o zmianie typu recepty,
  • Klikamy w przycisk „Tak”.
Kliknij przycisk tak
Krok 3
  • Wpisujemy składnik, który chcemy dodać,
  • Bardzo duża ilość środków/leków automatycznie podpowiada się w liście rozwijanej,
  • Kiedy w liście rozwijanej pojawi się pożądany przez nas produkt, klikamy go, a on automatycznie doda się pod recepturą własną.
Wybierz składnik receptury własnej
Krok 4
  • Każdy dodany składnik, można usunąć,
  • Klikamy w ikonkę x, przy składniku, który chcemy usunąć.
Kliknij w ikonkę x
Krok 5
  • Wyświetli się komunikat, o usunięciu składnika z receptury,
  • Jeśli chcemy go usunąć, naciskamy przycisk „Tak”.
Usuń składnik z receptury
Krok 6
  • W przypadku kiedy pożądanego przez nas składnika nie ma w bazie, musimy go dodać,
  • Naciskamy „+ dodaj składnik”.
Dodaj składnik
Krok 7
  • Wpisujemy składnik, który chcemy dodać,
  • Klikamy przycisk „Zapisz”.
Zapisz nowy składnik
Krok 8

Klikamy w napis „dodaj do receptury”.

Dodaj do receptury
Krok 9

Jeżeli składnik zapisze się poprawnie, pojawi się komunikat „Pomyślnie zapisano składnik”.

Komunikat pomyślnie zapisano składnik
Krok 10
  • Przechodzimy do dodawania składniku pod recepturą własną,
  • Naciskamy na rubrykę „Wybierz następny składnik”,
  • Dodany przez nas przed chwilą nowy składnik, automatycznie wyświetli się nam w liście rozwijanej,
  • Klikamy na niego, a on doda się jako następny składnik.
Wybierz nowo dodany składnik
Krok 11

Wybieramy z listy rozwijanej odpowiedni skrót dotyczący ilości.

Wybierz odpowiedni skrót
Krok 12

Wprowadzamy odpowiednią ilość leku oraz jednostkę miary.

Wprowadź odpowiednie dane
Krok 13

Wypisujemy dawkowanie składnika, który pacjent będzie stosował.

Wypisz dawkowanie składnika
Krok 14

Z listy rozwijanej, wybieramy odpowiedni rodzaj składnika.

Wybierz odpowiedni rodzaj
Krok 15

Ustawiamy datę wystawienia oraz datę realizacji "od dnia" recepty.

Ustaw właściwe daty
Krok 16

Jeżeli zachodzi konieczność, możemy również napisać informację osobie wydającej lek.

Napisz potrzebną informację
Krok 17
  • Kiedy wszystkie dane na e-Recepcie się zgadzają klikamy w przycisk „Zapisz zmiany”,
  • Możemy również ustawić odpowiednie parametry wydruku oraz wydrukować receptę w formie papierowej.
Zapisz zmiany w recepcie
Krok 18

Po poprawnym zapisaniu recepty, wyświetli się komunikat „Pomyślnie zapisano receptę”.

Wyświetlono komunikat o zapisaniu recepty

Dzięki programowi Medfile®, z łatwością wystawisz e-Receptę, dodasz odpowiednie leki oraz dokonasz wielu poprawek w tym samym momencie.

Dodawanie receptury własnej do e-Recepty, jest nieskomplikowane, a wszystkiego dokonasz w paru szybkich krokach.

Dodatkowo zobacz sam, jak szybko dodać recepturę własną w e-Recepcie.

Na życzenie pacjenta, wydrukuj receptę w formie papierowej.

Pozwól, aby praca w twoim gabinecie przebiegała szybko i bez stresu.

Korzystaj z Medfile® i testuj możliwości jakie daje program dla podmiotu leczniczego.

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Czy dzięki Medfile można wystawić e-Receptę?

Tak. Za pośrednictwem Medfile można wystawić elektroniczną receptę wraz 4‑cyfrowym kodem. Sprawdź więcej

Czy w Medfile mogę zobaczyć historię recept pacjenta?

Tak, podczas wystawiania recepty tradycyjnej (papierowej) bądź e-Recepty można podejrzeć historię recept pacjenta specjalnym przyciskiem.
 

W historii recept pacjenta nie mam żadnych danych — dlaczego?

Powodów może być kilka:

- Pacjent nie otrzymał nigdy wcześniej recepty tradycyjnej ani e-Recepty,

- Pacjent nie udzielił zgody na podgląd danych,

- Lekarz (użytkownik) nie ma uprawnień do podglądu historii recept pacjenta.

Jak uzyskać dostęp/wyświetlić historie recept pacjenta?

Należy uzyskać dostęp do historii recept pacjenta. W trakcie wystawiania recepty skorzystaj z przycisku „Historia recept". Następnie po prawej stronie użyj przycisku „Uzyskaj dostęp”.
 

Gdzie znajdę recepty pacjenta?

W trakcie wystawiania recepty skorzystaj z przycisku „Historia recept”, pojawi się tabela z danymi.
 

Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację