home
|
Baza wiedzy
|
Aktualizacje i zmiany
|
Nowości Medfile w 2022

Nowości Medfile w 2022

Redakcja
09.05.2022

Pracy w Medfile® nie brakuje dzięki czemu system jest w ciągłym rozwoju. Nieraz rozwój nie jest widoczny „gołym okiem” dla użytkownika. Co to znaczy? Otóż, tworząc funkcję Medfile® które pomagają w pracy użytkowników dbamy również o bezpieczeństwo oprogramowania monitorując całodobowo wszelkie integracje oraz strukturę Medfile®.

arrow Nad czym skupiamy teraz swoją uwagę? Jakie rewolucje czekają naszych użytkowników?

 

Głównym celem oprogramowania Medfile® jest prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej. Kilka lat temu tylko część (bardzo mała) placówek leczniczych prowadziła swoją dokumentację wykorzystując tylko komputer a dodatkowo oprogramowania były instalowane stacjonarnie. Rynek zweryfikował korzyści prowadzenia dokumentacji cyfrowo oraz wykorzystując chmurę do przechowywania danych. Medfile® jest jednym z programów który działa w chmurze i działa na najnowszych technologiach.

Aktualizacje Medfile® zapewniają swoim użytkownikom użytkowanie oprogramowania w sposób przyjazny i pozwalając przyspieszyć czas wykonywanej pracy. Każda aktualizacja zawiera mniejsze bądź większe „sprawy”

 

Nad czym skupiamy teraz swoją uwagę? Jakie rewolucje czekają naszych użytkowników?

  1. Integracja z telefonią komórkową - nie od dziś wiadomo, że obsługa telefoniczna pacjenta jest ważnym elementem każdej placówki. Dzięki integracji uzyskamy możliwość wykonywania i odbierania połączeń bezpośrednio z Medfile® ! Jeśli numer telefonu pacjenta zostanie wprowadzony prawidłowo do programu to przeglądarka i Medfile® zapewnią połączenie telefoniczne z pacjentem. Ważną informacją również jest fakt, że połączenia mogą być wykonywane na numery z prefixem polskim ale również z zagranicznym oraz na numery stacjonarne. Technologia VoIP umożliwia polepszenie kontaktu z pacjentem i poprawę wizerunku Twojej firmy – efektem będzie zadowolony pacjent, a wraz z zadowoleniem będzie to pacjent powracający.

    W kilku słowach jakie możliwości daje telefonia komórkowa:
    1. Centrala z wyborem tonowym
    2. Zestawienie połączeń odebranych i wykonanych
    3. Przekierowanie połączeń ze względu na okoliczności np.: gdy użytkownik nie odbiera bądź numer jest zajęty
    4. Kolejkowanie połączeń
    5. Muzyka na czekanie
      oraz wiele innych.

 

  1. Centrum powiadomień - to system powiadomień umożliwiający w bardzo szybki sposób kontrolę działania oprogramowania czyli funkcjonowania placówki. Każdorazowy zapis pacjenta, płatność za wizytę, przychodząca wiadomość SMS informuje użytkownika stosownym komunikatem.
    Czy centrum powiadomień sprawdzi się w Twojej placówce? Oczywiście! Nie ma konieczności wyświetlania wszystkich powiadomień, to Ty decydujesz które powiadomienia zostaną wyświetlone.

 

Już teraz możesz otrzymywać powiadomienia:

  1. Powiadomienie o umówionej lub anulowanej wizycie
  2. Kończący się pakiet SMS
  3. Pacjent odpisał na wiadomość SMS
  4. Kończąca się ważność certyfikatów do systemu P1
  5. Logowanie do aplikacji Medfile® za pomocą nowego urządzenia mobilnego
  6. Nowa funkcjonalność dostępna w Medfile®
  7. Nowa opinia od pacjenta
  8. Pacjent wystawił reklamację do wizyty
  9. Błąd wydruku paragonu
  10. Zarejestrowana nowa płatność za wizytę za pomocą PayU
  11. Nowa faktura za korzystanie z programu Medfile®
  12. Zbliżający się koniec subskrypcji

i wiele innych!

To tylko kilka elementów, które wyświetlane są w centrum powiadomień. Nowe funkcję będą dokładane do centrum a Ty będziesz decydował czy chcesz je otrzymywać.

 

  1. Wyszukiwarka terminów – perfekcyjne rozwiązanie dla placówki leczniczej zatrudniającej specjalistów różnych dziedzin medycznych. Lekarze mają napięte grafiki w wyniku czego recepcja ma kłopot, aby szybko znaleźć i zaproponować pacjentowi najbliższy wolny termin. Wyszukiwarka ma za zadanie znaleźć termin na podstawie określonych przez użytkownika danych:
  1. Usługi
  2. Specjalizacji
  3. Specjalisty
  4. Lokalizacji
  5. Gabinetu

 

Działanie filtrowania będzie 1 do wielu a wyniki wyszukiwania będą na kilka tygodni do przodu. Pracownicy administracyjni za pomocą kilku kliknięć otrzymają informację o terminach a jednym kliknięciem zapiszą pacjenta na wizytę.

 

  1. Pobyty / Leczenie jednego dnia / Pobyt w oddziale szpitalnym – rewolucja w Medfile® pozwalająca na realizację pobytów pacjenta w zakładzie medycznym. Pobytem może być zdarzenie medyczne trwające godzinę ale również kilka dni. Realizacja pobytów to stopniowe zmiany w Medfile® w zakresie umawiania pacjenta, wyglądu i funkcjonowania kalendarza oraz raportowania zdarzeń medycznych.

W skład pobytu wchodzą zazwyczaj inne zdarzenia medyczne typu rozpoznania, procedury, podane leczenie czyli zwykłe wizyty. Rozpoczęcie pobytu może mieć rozpoznanie wstępne wynikające np.: ze skierowania pacjenta, może również nie posiadać przypisanego specjalisty natomiast konieczne jest jego ustalenie w trakcie całego leczenia pacjenta.

Leczenie pacjenta, który kwalifikuje się jako leczenie, „pobyt” może odbywać się w kilku komórkach czy jednostkach danego podmiotu a nawet w kilku pokojach. Funkcja nazywana „pobytem” w Medfile® jest elementem złożonym wymagającym zastosowania komunikacji z P1 oraz raportowania zdarzeń medycznych przez kilku specjalistów w ramach podmiotu leczniczego.
 

  1. Personalizacja formularzy – elektroniczna dokumentacja medyczna to nic innego jak dokumentacja medyczna w postaci papierowej przeniesiona na komputer, mówiąc prostym słowem. Formularz to dokument - kartka papieru uzupełniana przez specjalistów bądź innych pracowników. Pierwszym elementem okazało się wersjonowanie formularzy, które obecnie jest ukończone i przeznaczone do korzystania dla klientów. Medfile® obecnie posiada kreator formularzy, który pozwala zbudować wzór swojej dokumentacji poprzez dodawanie odpowiednich pól różnego typu:
  1. Pole tekstowe
  2. Obszar tekstowy
  3. Data
  4. Czas
  5. Lista wyboru
  6. Załącznik
  7. Suwak / Skala
  8. Pole liczbowe
  9. Rysownik
  10. Diagram dentystyczny
  11. Nagłówek / Tytuł
  12. Diagram fizjoterapeutyczny
  13. Rysowniki
  14. Pola słownikowe ICD-10 / ICD-9 / ICF/ Leczenie (baza leków)

 

Obecne prace dostarczą możliwości personalizacji wydruku dokumentów. Dzięki własnym ustawieniom podmioty lecznicze dostosują dokumentację do swoich wymagań głownie stylistycznie. Jakie plany czekają nas w tym zakresie? Będzie to wybór rozmiaru, koloru i typu czcionki a także personalizacja w zakresie nagłówka oraz stopki czy rozmiaru całego dokumentu (0A4/A5 itp.)

 

  1. Portal pacjenta – dedykowany portal pacjenta dla każdej placówki przechowujący podstawowe dane swoich pacjentów wraz z możliwością umówienia wizyty, podglądem podstawowych dokumentów oraz własnym stylem. Obecnie zakłady lecznicze posiadają możliwość utworzenia portalu pacjenta z implementacją własnego logo i kolorystyki. Portal pacjenta zapewnia również szybkie przekierowanie do wirtualnego pokoju służącego do przeprowadzenia konsultacji online z pacjentem. Rozwiązanie staje się ułatwieniem dla placówek leczniczych i powracających pacjentów w zakresie prawidłowości utworzonych danych oraz historii wizyt.

 

  1. Wyszukiwarka zdarzeń medycznych pacjentów – rozwiązanie pozwalające na wyszukiwanie informacji o zdarzeniach medycznych należących do danego pacjenta wykonanych w innych placówkach leczniczych. Na każdorazowy podgląd jakichkolwiek informacji pacjent koniecznie musi wyrazić zgodę za pomocą jednego z źródeł komunikacji: wiadomości SMS lub e-mail.Centralny zbiór danych pozwoli na kompleksowe leczenie pacjenta bez konieczności przekazywania dokumentacji papierowej. Wymiana dokumentacji medycznej między podmiotami leczniczymi a prościej mówiąc między lekarzami to cyfrowa rewolucja minionego roku 2021.

Powyższe plany zespołu Medfile® nie są zamkniętymi tematami, które nie ulegają modyfikacji. Obok najważniejszych i rewolucyjnych zmian trwają pracę programistyczne zapewniające progres oprogramowania Medfile®. W ostatnim czasie aktualizacją objęto eWUŚ a wkrótce szereg dodatkowych informacji powiązanych z e-ZLA (e-Zwolnienia).

 

Zobacz także: Aktualizacje i zmiany

 

Biuro Obsługi Klienta Medfile® wraz z działem IT oraz kontaktem z klientem każdego dnia pracują nad zgłoszeniami klientów wynikającymi z potrzeby przebiegu pracy placówki medycznej. Medfile® zapewnia również funkcje nie będące i nie wchodzące w skład elektronicznej dokumentacji medycznej, jednak wiemy, iż leczenie pacjenta nie skupia się tylko na uzupełnieniu dokumentacji.

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację