Pracy w Medfile® nie brakuje dzięki czemu system jest w ciągłym rozwoju. Nieraz rozwój nie jest widoczny „gołym okiem” dla użytkownika. Co to znaczy? Otóż, tworząc funkcję Medfile® które pomagają w pracy użytkowników dbamy również o bezpieczeństwo oprogramowania monitorując całodobowo wszelkie integracje oraz strukturę Medfile®.
Nad czym skupiamy teraz swoją uwagę? Jakie rewolucje czekają naszych użytkowników?
Głównym celem oprogramowania Medfile® jest prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej. Kilka lat temu tylko część (bardzo mała) placówek leczniczych prowadziła swoją dokumentację wykorzystując tylko komputer a dodatkowo oprogramowania były instalowane stacjonarnie. Rynek zweryfikował korzyści prowadzenia dokumentacji cyfrowo oraz wykorzystując chmurę do przechowywania danych. Medfile® jest jednym z programów który działa w chmurze i działa na najnowszych technologiach.
Aktualizacje Medfile® zapewniają swoim użytkownikom użytkowanie oprogramowania w sposób przyjazny i pozwalając przyspieszyć czas wykonywanej pracy. Każda aktualizacja zawiera mniejsze bądź większe „sprawy”
Nad czym skupiamy teraz swoją uwagę? Jakie rewolucje czekają naszych użytkowników?
- Integracja z telefonią komórkową - nie od dziś wiadomo, że obsługa telefoniczna pacjenta jest ważnym elementem każdej placówki. Dzięki integracji uzyskamy możliwość wykonywania i odbierania połączeń bezpośrednio z Medfile® ! Jeśli numer telefonu pacjenta zostanie wprowadzony prawidłowo do programu to przeglądarka i Medfile® zapewnią połączenie telefoniczne z pacjentem. Ważną informacją również jest fakt, że połączenia mogą być wykonywane na numery z prefixem polskim ale również z zagranicznym oraz na numery stacjonarne. Technologia VoIP umożliwia polepszenie kontaktu z pacjentem i poprawę wizerunku Twojej firmy – efektem będzie zadowolony pacjent, a wraz z zadowoleniem będzie to pacjent powracający.
W kilku słowach jakie możliwości daje telefonia komórkowa:
- Centrala z wyborem tonowym
- Zestawienie połączeń odebranych i wykonanych
- Przekierowanie połączeń ze względu na okoliczności np.: gdy użytkownik nie odbiera bądź numer jest zajęty
- Kolejkowanie połączeń
- Muzyka na czekanie
oraz wiele innych.
- Centrum powiadomień - to system powiadomień umożliwiający w bardzo szybki sposób kontrolę działania oprogramowania czyli funkcjonowania placówki. Każdorazowy zapis pacjenta, płatność za wizytę, przychodząca wiadomość SMS informuje użytkownika stosownym komunikatem.
Czy centrum powiadomień sprawdzi się w Twojej placówce? Oczywiście! Nie ma konieczności wyświetlania wszystkich powiadomień, to Ty decydujesz które powiadomienia zostaną wyświetlone.
Już teraz możesz otrzymywać powiadomienia:
- Powiadomienie o umówionej lub anulowanej wizycie
- Kończący się pakiet SMS
- Pacjent odpisał na wiadomość SMS
- Kończąca się ważność certyfikatów do systemu P1
- Logowanie do aplikacji Medfile® za pomocą nowego urządzenia mobilnego
- Nowa funkcjonalność dostępna w Medfile®
- Nowa opinia od pacjenta
- Pacjent wystawił reklamację do wizyty
- Błąd wydruku paragonu
- Zarejestrowana nowa płatność za wizytę za pomocą PayU
- Nowa faktura za korzystanie z programu Medfile®
- Zbliżający się koniec subskrypcji
i wiele innych!
To tylko kilka elementów, które wyświetlane są w centrum powiadomień. Nowe funkcję będą dokładane do centrum a Ty będziesz decydował czy chcesz je otrzymywać.
- Wyszukiwarka terminów – perfekcyjne rozwiązanie dla placówki leczniczej zatrudniającej specjalistów różnych dziedzin medycznych. Lekarze mają napięte grafiki w wyniku czego recepcja ma kłopot, aby szybko znaleźć i zaproponować pacjentowi najbliższy wolny termin. Wyszukiwarka ma za zadanie znaleźć termin na podstawie określonych przez użytkownika danych:
- Usługi
- Specjalizacji
- Specjalisty
- Lokalizacji
- Gabinetu
Działanie filtrowania będzie 1 do wielu a wyniki wyszukiwania będą na kilka tygodni do przodu. Pracownicy administracyjni za pomocą kilku kliknięć otrzymają informację o terminach a jednym kliknięciem zapiszą pacjenta na wizytę.
- Pobyty / Leczenie jednego dnia / Pobyt w oddziale szpitalnym – rewolucja w Medfile® pozwalająca na realizację pobytów pacjenta w zakładzie medycznym. Pobytem może być zdarzenie medyczne trwające godzinę ale również kilka dni. Realizacja pobytów to stopniowe zmiany w Medfile® w zakresie umawiania pacjenta, wyglądu i funkcjonowania kalendarza oraz raportowania zdarzeń medycznych.
W skład pobytu wchodzą zazwyczaj inne zdarzenia medyczne typu rozpoznania, procedury, podane leczenie czyli zwykłe wizyty. Rozpoczęcie pobytu może mieć rozpoznanie wstępne wynikające np.: ze skierowania pacjenta, może również nie posiadać przypisanego specjalisty natomiast konieczne jest jego ustalenie w trakcie całego leczenia pacjenta.
Leczenie pacjenta, który kwalifikuje się jako leczenie, „pobyt” może odbywać się w kilku komórkach czy jednostkach danego podmiotu a nawet w kilku pokojach. Funkcja nazywana „pobytem” w Medfile® jest elementem złożonym wymagającym zastosowania komunikacji z P1 oraz raportowania zdarzeń medycznych przez kilku specjalistów w ramach podmiotu leczniczego.
- Personalizacja formularzy – elektroniczna dokumentacja medyczna to nic innego jak dokumentacja medyczna w postaci papierowej przeniesiona na komputer, mówiąc prostym słowem. Formularz to dokument - kartka papieru uzupełniana przez specjalistów bądź innych pracowników. Pierwszym elementem okazało się wersjonowanie formularzy, które obecnie jest ukończone i przeznaczone do korzystania dla klientów. Medfile® obecnie posiada kreator formularzy, który pozwala zbudować wzór swojej dokumentacji poprzez dodawanie odpowiednich pól różnego typu:
- Pole tekstowe
- Obszar tekstowy
- Data
- Czas
- Lista wyboru
- Załącznik
- Suwak / Skala
- Pole liczbowe
- Rysownik
- Diagram dentystyczny
- Nagłówek / Tytuł
- Diagram fizjoterapeutyczny
- Rysowniki
- Pola słownikowe ICD-10 / ICD-9 / ICF/ Leczenie (baza leków)
Obecne prace dostarczą możliwości personalizacji wydruku dokumentów. Dzięki własnym ustawieniom podmioty lecznicze dostosują dokumentację do swoich wymagań głownie stylistycznie. Jakie plany czekają nas w tym zakresie? Będzie to wybór rozmiaru, koloru i typu czcionki a także personalizacja w zakresie nagłówka oraz stopki czy rozmiaru całego dokumentu (0A4/A5 itp.)
- Portal pacjenta – dedykowany portal pacjenta dla każdej placówki przechowujący podstawowe dane swoich pacjentów wraz z możliwością umówienia wizyty, podglądem podstawowych dokumentów oraz własnym stylem. Obecnie zakłady lecznicze posiadają możliwość utworzenia portalu pacjenta z implementacją własnego logo i kolorystyki. Portal pacjenta zapewnia również szybkie przekierowanie do wirtualnego pokoju służącego do przeprowadzenia konsultacji online z pacjentem. Rozwiązanie staje się ułatwieniem dla placówek leczniczych i powracających pacjentów w zakresie prawidłowości utworzonych danych oraz historii wizyt.
- Wyszukiwarka zdarzeń medycznych pacjentów – rozwiązanie pozwalające na wyszukiwanie informacji o zdarzeniach medycznych należących do danego pacjenta wykonanych w innych placówkach leczniczych. Na każdorazowy podgląd jakichkolwiek informacji pacjent koniecznie musi wyrazić zgodę za pomocą jednego z źródeł komunikacji: wiadomości SMS lub e-mail.Centralny zbiór danych pozwoli na kompleksowe leczenie pacjenta bez konieczności przekazywania dokumentacji papierowej. Wymiana dokumentacji medycznej między podmiotami leczniczymi a prościej mówiąc między lekarzami to cyfrowa rewolucja minionego roku 2021.
Powyższe plany zespołu Medfile® nie są zamkniętymi tematami, które nie ulegają modyfikacji. Obok najważniejszych i rewolucyjnych zmian trwają pracę programistyczne zapewniające progres oprogramowania Medfile®. W ostatnim czasie aktualizacją objęto eWUŚ a wkrótce szereg dodatkowych informacji powiązanych z e-ZLA (e-Zwolnienia).
Zobacz także: Aktualizacje i zmiany
Biuro Obsługi Klienta Medfile® wraz z działem IT oraz kontaktem z klientem każdego dnia pracują nad zgłoszeniami klientów wynikającymi z potrzeby przebiegu pracy placówki medycznej. Medfile® zapewnia również funkcje nie będące i nie wchodzące w skład elektronicznej dokumentacji medycznej, jednak wiemy, iż leczenie pacjenta nie skupia się tylko na uzupełnieniu dokumentacji.
Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł: