Uzyskaj informacje od pacjentów jeszcze przed wizytą!
Zobacz przykład
Zastosowanie:
Podpisanie przez pacjenta zgody za pomocą kursora na ekranie komputera, telefonu lub tabletu jest dopuszczalne i skuteczne dla czynności niestwarzających podwyższonego ryzyka dla pacjenta.
Zgodnie z zapisami ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta pacjent (powyżej 16 roku życia) może wyrazić zgodę w formie ustnej na przeprowadzenie badania lub udzielenie innych świadczeń zdrowotnych albo przez takie zachowanie, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na wolę poddania się czynnościom proponowanym przez osobę wykonującą zawód medyczny. Czasami zgodę może wyrazić również przedstawiciel ustawowy, opiekun faktyczny lub nawet sąd opiekuńczy albo lekarz może w określonych i uzasadnionych przypadkach wykonać czynności medyczne bez takiej zgody.
W przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę pacjent wyraża w formie pisemnej – podpisana własnoręcznie zgoda lub złożone oświadczenie woli w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Art. 245 KPC
Ustawa o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (art. 15 – 19)
Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty (art. 32-34)
Lekarz może przesłać pacjentowi dokument za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail.
Po otrzymaniu wiadomości od specjalisty pacjent musi wejść w przesłany link i uzupełnić wszystkie potrzebne dane. Następnie jest zobowiązany do podpisania dokumentu palcem lub rysikiem oraz zatwierdzenia go. Po tych działaniach u specjalisty, z perspektywy profilu w Medfile, będzie wyświetlał się podpisany i uzupełniony dokument.
Tak, jak najbardziej tak. Nasz program jest w pełni zgodny z RODO, a przetwarzanie danych jest całkowicie zgodne z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000 ze zm. dalej zwaną „Ustawą”).
Oczywiście. Nasi pracownicy biura obsługi klienta, są w pełni dyspozycji do potencjalnych oraz stałych klienta. Na rozmowę telefoniczną lub wideo, można umówić się od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.