Duże grono klientów Medfile już przekonało się o tym jak wygląda proces rejestracji online na wizytę przez pacjenta. Pacjenci otwierają się na nowinki technologiczne, bo dziś oszczędność czasu jest w cenie nie tylko dla lekarzy, ale i pacjentów.
Jak to było do tej pory?
Dlaczego placówka medyczna powinna korzystać z systemu do rejestracji pacjentów w Medfile (który służy również do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej):
Jak można zarezerwować wizytę w Medfile:
Zalety rejestracji wizyty online w Medfile dla personelu w placówce medycznej:
Jak to było do tej pory?
Zapytaliśmy o dotychczasowe doświadczenia klientów Medfile w zakresie w rejestracji pacjentów na wizyty. Wady prowadzenia rejestracji pacjentów w formie papierowej, które podkreślono to:
- w przypadku małej przychodni na biurku recepcjonistki pojawia się nawet kilka kalendarzy (każdy lekarz ma swój kalendarz),
- każdy kalendarz ma taki sam kolor w związku z czym łatwo je pomylić,
- często recepcjonistka zamazuje korektorem błędnie dopisanego pacjenta lub przekreśla długopisem jeśli chce on zmienić termin wizyty,
- pojawiają się kolorowe samoprzylepne karteczki z roboczymi zapisami,
- problemy z organizacją codziennej pracy,
- recepcjonistka myli kalendarze lekarzy i dopisuje na wizytę pacjenta innego lekarza,
- recepcja nie może rejestrować pacjentów kiedy lekarz i jego kalendarz są z dala od gabinetu,
- lekarz zabiera swój kalendarz do domu lub do drugiego gabinetu, w którym przyjmuje,
- lekarz gubi swój kalendarz z umówionymi wizytami pacjentów,
- kalendarze są tylko na określony czas, a pacjenci często pytają o termin na kolejny rok kalendarzowy.
Dlaczego placówka medyczna powinna korzystać z systemu do rejestracji pacjentów w Medfile (który służy również do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej):
- szybka rezerwacja terminu wizyty dla pacjenta,
- pacjent dostaje powiadomienie SMS z terminem wizyty,
- pacjent dostaje przypomnienie o wizycie w SMS (24h /48h /72h przed wizytą),
- redukcja zapominalskich pacjentów lub poprzez automatyczne wysyłanie informacji SMS z terminem wizyty, a potem z przypomnieniem terminu wizyty,
- umawianie wizyt powtarzalnych dla pacjenta, który regularnie pojawia się w gabinecie,
- wzmocnienie wiarygodności co do terminów wizyt podawanych nawet z wyprzedzeniem na kilka miesięcy do przodu,
- system wspiera budowanie pozytywnego wizerunek w oczach pacjenta jako dobrze zorganizowanej placówki medycznej.
Jak można zarezerwować wizytę w Medfile:
- pacjent osobiście pojawia się w gabinecie lekarskim lub fizjoterapeutycznym,
- pacjent dzwoni, by umówić się na wizytę,
- pacjent korzysta z systemu do umawiania wizyt online, który jest udostępniony przez lekarza lub placówkę medyczną na stronie www.
Zalety rejestracji wizyty online w Medfile dla personelu w placówce medycznej:
- pacjent samodzielnie rezerwuje sobie termin wizyty,
- pacjent rezerwuje wizytę w dowolnym dla siebie czasie i miejscu,
- pacjent wybiera dogodny termin wizyty,
- pacjent wybiera usługę, specjalistę, czas trwania wizyty,
- pacjent widzi dostępność wolnych terminów na wizyty w najbliższym roku,
- pacjent umawia się z wyprzedzeniem na wizytę,
- pacjent poświęca 60 sekund na zapisanie się na wizytę,
- recepcja ma ograniczoną liczbę połączeń telefonicznych z pytaniami o wizyty,
- recepcja widzi wszystkie zarezerwowane terminy wizyt na bieżąco,
- lekarz widzi swój harmonogram pracy na bieżąco, jest w stanie wszystko sprawdzać z poziomu telefonu (aplikacja na iOS, aplikacja na Android) lub z wersji web,
- lekarz odznacza swój czas pracy, urlopy – terminy te są wykluczone z kalendarza przy rejestracji wizyty,
- system Medfile daje kompleksowe wsparcie w organizacji pracy gabinetu,
- placówka medyczna będąc w stałym kontakcie z pacjentem buduje relację, jest szansa że zadowolony pacjent umówi się na kolejną wizytę,
- zmniejsza się liczba pomyłek (błędy w imieniu i nazwisku, czy błędy w terminach wizyt),
- zaszyfrowane dane pacjenta przechowywane są zgodnie z RODO.
Umów się na prezentację już dziś, chętnie opowiemy więcej o wdrożeniu Medfile w placówce medycznej: [email protected]
Zobacz także: Marketing gabinetów lekarskich
Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł: