home
|
Baza wiedzy
|
Marketing gabinetów lekarskich
|
Zalety rejestracji online na wizytę lekarską
home
|
Baza wiedzy
|
Marketing gabinetów lekarskich
|
Zalety rejestracji online na wizytę lekarską

Zalety rejestracji online na wizytę lekarską

Autor: Redakcja
21.09.2018

Duże grono klientów Medfile już przekonało się o tym jak wygląda proces rejestracji online na wizytę przez pacjenta. Pacjenci otwierają się na nowinki technologiczne, bo dziś oszczędność czasu jest w cenie nie tylko dla lekarzy, ale i pacjentów.

Spis treści
arrow Jak to było do tej pory?
arrow Dlaczego placówka medyczna powinna korzystać z systemu do rejestracji pacjentów w Medfile (który służy również do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej):
arrow Jak można zarezerwować wizytę w Medfile:
arrow Zalety rejestracji wizyty online w Medfile dla personelu w placówce medycznej:

 

Jak to było do tej pory?

Zapytaliśmy o dotychczasowe doświadczenia klientów Medfile w zakresie w rejestracji pacjentów na wizyty. Wady prowadzenia rejestracji pacjentów w formie papierowej, które podkreślono to:

  • w przypadku małej przychodni na biurku recepcjonistki pojawia się nawet kilka kalendarzy (każdy lekarz ma swój kalendarz),
  • każdy kalendarz ma taki sam kolor w związku z czym łatwo je pomylić,
  • często recepcjonistka zamazuje korektorem błędnie dopisanego pacjenta lub przekreśla długopisem jeśli chce on zmienić termin wizyty,
  • pojawiają się kolorowe samoprzylepne karteczki z roboczymi zapisami,
  • problemy z organizacją codziennej pracy,
  • recepcjonistka myli kalendarze lekarzy i dopisuje na wizytę pacjenta innego lekarza,
  • recepcja nie może rejestrować pacjentów kiedy lekarz i jego kalendarz są z dala od gabinetu,
  • lekarz zabiera swój kalendarz do domu lub do drugiego gabinetu, w którym przyjmuje,
  • lekarz gubi swój kalendarz z umówionymi wizytami pacjentów,
  • kalendarze są tylko na określony czas, a pacjenci często pytają o termin na kolejny rok kalendarzowy.

     

Dlaczego placówka medyczna powinna korzystać z systemu do rejestracji pacjentów w Medfile (który służy również do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej):

  • szybka rezerwacja terminu wizyty dla pacjenta,
  • pacjent dostaje powiadomienie SMS z terminem wizyty,
  • pacjent dostaje przypomnienie o wizycie w SMS (24h /48h /72h przed wizytą),
  • redukcja zapominalskich pacjentów lub poprzez automatyczne wysyłanie informacji SMS z terminem wizyty, a potem z przypomnieniem terminu wizyty,
  • umawianie wizyt powtarzalnych dla pacjenta, który regularnie pojawia się w gabinecie,
  • wzmocnienie wiarygodności co do terminów wizyt podawanych nawet z wyprzedzeniem na kilka miesięcy do przodu,
  • system wspiera budowanie pozytywnego wizerunek w oczach pacjenta jako dobrze zorganizowanej placówki medycznej.

 

Jak można zarezerwować wizytę w Medfile:

  • pacjent osobiście pojawia się w gabinecie lekarskim lub fizjoterapeutycznym,
  • pacjent dzwoni, by umówić się na wizytę,
  • pacjent korzysta z systemu do umawiania wizyt online, który jest udostępniony przez lekarza lub placówkę medyczną na stronie www.

 

Zalety rejestracji wizyty online w Medfile dla personelu w placówce medycznej:

  • pacjent samodzielnie rezerwuje sobie termin wizyty,
  • pacjent rezerwuje wizytę w dowolnym dla siebie czasie i miejscu,
  • pacjent wybiera dogodny termin wizyty,
  • pacjent wybiera usługę, specjalistę, czas trwania wizyty,
  • pacjent widzi dostępność wolnych terminów na wizyty w najbliższym roku,
  • pacjent umawia się z wyprzedzeniem na wizytę,
  • pacjent poświęca 60 sekund na zapisanie się na wizytę,
  • recepcja ma ograniczoną liczbę połączeń telefonicznych z pytaniami o wizyty,
  • recepcja widzi wszystkie zarezerwowane terminy wizyt na bieżąco,
  • lekarz widzi swój harmonogram pracy na bieżąco, jest w stanie wszystko sprawdzać z poziomu telefonu (aplikacja na iOS, aplikacja na Android) lub z wersji web,
  • lekarz odznacza swój czas pracy, urlopy – terminy te są wykluczone z kalendarza przy rejestracji wizyty,
  • system Medfile daje kompleksowe wsparcie w organizacji pracy gabinetu,
  • placówka medyczna będąc w stałym kontakcie z pacjentem buduje relację, jest szansa że zadowolony pacjent umówi się na kolejną wizytę,
  • zmniejsza się liczba pomyłek (błędy w imieniu i nazwisku, czy błędy w terminach wizyt),
  • zaszyfrowane dane pacjenta przechowywane są zgodnie z RODO.

     

Umów się na prezentację już dziś, chętnie opowiemy więcej o wdrożeniu Medfile w placówce medycznej: [email protected]

 

Zobacz także: Marketing gabinetów lekarskich

 

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację