Medfile® EDM wprowadza opcję telefonii internetowej VoIP (ang. Voice over Internet Protocol). Jest to nowa opcja dla użytkowników oprogramowania. Telefonia VoIP to idealne rozwiązanie dla biznesu. Daje ona ogromne możliwości w polepszeniu kontaktu z pacjentem oraz udoskonali pracę pracownikom recepcji.
Jest to nic innego, jak technologia przetwarzania głosu w taki sposób, by można go było przesłać przez Internet lub inne sieci wykorzystujące protokół IP – tradycyjne połączenia głosowe przekazywane przez nadajniki naziemne.
Korzystanie z telefonii internetowej jest niezwykle proste. Nie wymaga to od nas dokupywania dodatkowego sprzętu czy zakładania nowego numeru. Wszystko czego tak naprawdę potrzebujemy, to stabilnego i szybkiego połączenia z Internetem, który sprawi wysoką jakość oraz bezproblemowość połączeń. Oprócz tego dowolne urządzenie:
Aby móc swobodnie wykonywać połączenia telefon powinien być podłączony do adaptera (tzw. Bramki VoIP), który niezbędny jest do zmiany sygnału analogowego na dane VoIP. Można oczywiście zakupić dedykowany do tego telefon VoIP – wtedy adapter nie jest potrzebny, jednak nie jest to w żadnym wypadku konieczne. W przypadku dzwonienia z laptopa bądź komputera, potrzebny będzie mikrofon oraz słuchawki i zainstalowany na nim komunikator VoIP.
Użytkownicy Medfile® (lekarze, specjaliści, recepcja) będą mogli w jeszcze efektywniejszy sposób poprawić wizerunek i kontakt z pacjentem. Technologia VoIP daje możliwość m.in. uruchomienia centralki z wyborem tonowym, uruchomienia funkcji zestawiania połączeń z Twojej strony WWW, uruchomienia różnych akcji w IVR takich jak wysyłanie SMS, uruchomienia linku URL, włączanie przekierowania gdy nie odbierasz itd.
Wirtualny numer telefonu, może działać niezależnie od lokalizacji. Można posiadać zarówno numer stacjonarny, ze wszystkich stref numeracyjnych z Polski, jak i komórkowy, z którego można odbierać i wysyłać wiadomości SMS oraz dzwonić i przyjmować połączenia. Zarówno jeden, jak i drugi numer, automatycznie staje się naszym wirtualnym numerem. Umożliwia nam zarówno obsługiwanie połączeń krajowych, jak i zagranicznych.
Można zarówno posiadać numer stacjonarny oraz komórkowy zagraniczny. Umożliwia to pacjentom wykonywanie połączeń oraz pisania wiadomości SMS według stawek lokalnych. W przypadku posiadania zarówno numeru polskiego jak i zagranicznego, system automatycznie wybiera numer w zależności z jakiego miejsca jest połączenie.
Jest to największa, jak i najbardziej odczuwalna zaleta. Wykorzystując VoIP, wszelakie koszty dotyczące wykonywania połączeń, pisania wiadomości SMS oraz po prostu utrzymania telefonu bądź komputera, znacząco się obniżają.
Połączenie z tradycyjną telefonią staje się zbędne, a numery pozostają bez zmian, przez co oszczędzamy sobie zamieszania z informowaniem pacjentów o zmianie numeru.
Przenosząc się do telefonii internetowej, możemy zaoszczędzić nawet do 70% kosztów.
Zauważalną zaletą, jest również to, że numer telefonu, nie jest przypisany do konkretnego miejsca, ale do firmy / osoby. Przez co przy zmianie lokalizacji, wyjazdu służbowego czy przeprowadzki za granicę numer jest zachowany i mamy do niego dostęp, z miejsca, w którym się znajdujemy, a wszystkiego czego potrzebujemy, to tylko dostęp do Internetu.
Często przy korzystaniu z telefonii stacjonarnej zakłócają nam w tle wszelakie rozmowy, piski, szumy czy po prostu hałasy. Za to przy wykonywaniu połączeń poprzez VoIP, jakość rozmowy diametralnie ulega poprawie, warunkiem tego jest posiadanie szybkiego łącza internetowego, w którym głos przesyłany jest cyfrowo.
Infolinia internetowa daje nam możliwość posiadania numeru komórkowego, stacjonarnego bądź zagranicznego. Nasz numer telefonu może być lokalny, z innego województwa czy też z dowolnego miejsca za granicami Polski. Umożliwia to dostosowanie tego do naszego stylu życia.
Technologia VoIP, daje nam możliwość dopasowania wielu rozwiązań do indywidualnych potrzeb.
Przykładowo: przy pomocy usługi IVR
Inną propozycją, może być uruchomienie dla odwiedzających profil możliwości zestawienia połączeń ze strony WWW. Wtedy przy wykorzystaniu usługi web2call, na stronie wkleja się fragment kodu i już wszystko działa.
Podsumowując telefonia internetowa VoIP jest rzeczą bardzo prostą i intuicyjną. Daje ona nam możliwości dostosowania jej do własnych potrzeb oraz preferencji. Wszystkiego czego potrzebujemy to urządzenie mobilne oraz dostęp do Internetu. Przechodząc z telefonii stacjonarnej, zyskujemy zmniejszenie kosztów oraz poprawę jakości połączeń.
Zobacz także: Funkcje systemowe
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat telefonii komórkowej w Medfile® – skontaktuj się z nami +48 530 862 922, +48 728 498 407, +48 530 862 922 lub napisz do nas: [email protected].