Początkujący lekarze lub nowe placówki medyczne stają przed dużym wyzwaniem, jakim jest budowa bazy lojalnych pacjentów. Z pomocą przychodzą internetowe wyszukiwarki, które cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno pacjentów, jak i samych lekarzy.
Różnego rodzaju bazy i katalogi firm znane są Polakom od co najmniej trzech dekad. Najpierw znaliśmy je w formie analogowej, gdy w każdym domu znajdowała się książka telefoniczna. Gdy nastała epoka internetu, polscy internauci wyszukiwali w Google takie strony jak Panorama Firm czy Polskie Książki Telefoniczne. Z czasem pojawiły się serwisy skierowane stricte do pacjentów, gdzie można było znaleźć adres i numer telefonu do lekarza w okolicy.
Momentem, który zmienił wszystko, stała się pandemia koronawirusa i lockdown. Z dnia na dzień służba zdrowia musiała przejść w tryb online. Pacjenci i personel medyczny szybko przyzwyczaili się do szeroko pojętej telemedycyny. Było to możliwe m.in. dzięki takim serwisom jak halodoctor.pl, które zaoferowały lekarzom i pacjentom wszelkie potrzebne narzędzia do realizacji takich usług jak konsultacje lekarskie online, podczas których lekarze mogą wystawić e-Receptę czy e-Zwolnienie lekarskie.
Dynamiczny rozwój telemedycyny przyniósł jeszcze jeden, nieoczywisty skutek. Obie strony relacji pacjent‑lekarz odkryły, że takie platformy jak haloDoctor czy Medfile® to znakomite narzędzia do wyszukiwania lekarzy i umawiania wizyt w gabinecie online.
Wyszukiwarki i systemy rezerwacji wizyt zostały tak dopracowane, że w wielu prywatnych przychodniach i gabinetach, proces pozyskiwania i obsługi pacjentów toczy się całkowicie online. Pacjent zamawia i opłaca wizytę przez internet i pozostaje mu tylko pojawić się w gabinecie lekarza i specjalisty w wybranym przez niego terminie
komentuje Katarzyna Tajchman-Poloczek – Dyrektor Operacyjny w Medfile®.
Wyszukiwarki i internetowe bazy lekarzy i przychodni są tak skuteczne, ponieważ wizytówki lekarzy i placówek są zaprezentowane w bardzo atrakcyjnej formie. Zainteresowany pacjent może w takiej wizytówce znaleźć nie tylko dane teleadresowe, ale wyczerpujący opis, zdjęcia czy biogramy lekarzy. I co najważniejsze, autentyczne opinie pacjentów.
Bazy i wyszukiwarki lekarzy stale rozwijają swoje funkcjonalności i gwarantują placówkom medycznym wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. W ten sposób wizytówki gabinetów na platformach takich jak Medfile® czy haloDoctor, stają się praktycznie ich stronami www
zauważa Rafał Piszczek ‑ prezes Medfile SA.
Z punktu widzenia pacjenta proces korzystania z wyszukiwarki lekarzy oraz rejestracji online wizyty w gabinecie wygląda tak:
Zobacz jak działa wyszukiwarka lekarzy i przychodni na medfile.pl/gabinety
Jedną z wielu zalet popularnych wyszukiwarek lekarzy jest łatwość rejestracji i edycji wizytówki lekarza lub placówki medycznej. Na przykład, w systemie rezerwacji wizyt Medfile® proces ten można opisać w 7 prostych krokach:
Koszty promocji gabinetu oraz umawiania pacjentów online są uzależnione od polityki cenowej wydawców poszczególnych wyszukiwarek i baz lekarzy. Strona www (wizytówka) placówki w serwisach Medfile® i haloDoctor jest całkowicie darmowa. Z tej opcji mogą nieodpłatnie korzystać zarówno przychodnie i gabinety, które używają Medfile® do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej, jak i te, które używają innych programów.
Co ważne, placówki które korzystają z systemu rezerwacji wizyt w Medfile® i na haloDoctor, mogą równolegle publikować swój kalendarz dostępnych terminów w portalu ZnanyLekarz, bez konieczności podwójnego wprowadzania danych. Dodajmy, że w systemie rezerwacji wizyt Medfile® i haloDoctor dostępne są szybkie płatności PayU, z których klienci bardzo chętnie korzystają, opłacają wizytę jeszcze przed jej realizacją.
Zobacz także: Marketing gabinetów lekarskich
Jeśli chcesz pozyskać nowych pacjentów i umawiać ich online do swojego gabinetu za 0 zł, może już teraz założyć konto w Medfile®.
Jeśli potrzebujesz fachowego doradztwa, w każdej chwili możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Medfile®: (+48) 728 498 407, (+48) 530 909 308, (+48) 530 000 828, (+48) 530 862 922,
e‑mail: [email protected].