home
|
Baza wiedzy
|
Funkcje systemowe
|
Medfile krok po kroku - co jest najważniejsze przy rozpoczęciu pracy z programem?

Medfile krok po kroku - co jest najważniejsze przy rozpoczęciu pracy z programem?

Redakcja
16.08.2018

Jeśli chcemy wygodnie korzystać z oprogramowania medycznego, na które się decydujemy, ważna jest między innymi jego prostota oraz walory estetyczne. Takim programem jest Medfile®. Zastosowanie znanych rozwiązań sprawia, że nawigacja jest naturalna i intuicyjna.

arrow Medfile® krok po kroku - co jest najważniejsze przy rozpoczęciu pracy z programem?
arrow Ustawienia konta, karty wizyty i godzin pracy
arrow Umówienie pacjenta na wizytę
arrow Planowanie kilku wizyt z rzędu
arrow Przypominanie o wizycie, czyli wysyłanie pacjentom SMS-ów
arrow Planowanie urlopu, czyli określanie dni wolnych od pracy
arrow Wystawianie rachunku
arrow Wykorzystywanie kodów ICD 10
arrow Dodawanie kolejnego gabinetu
arrow Opcje dla fizjoterapeuty i dentysty
arrow Blokowanie sesji

Medfile® krok po kroku - co jest najważniejsze przy rozpoczęciu pracy z programem?

Rola każdej zakładki czy zaimplementowanego przycisku jest ściśle określona i wskazuje na konkretne funkcje. Poruszanie się po systemie jest płynne, dzięki czemu możemy nauczyć się pracy z programem w kilku krokach.

 

Sprawdź więcej: Funkcje systemowe

 

Ustawienia konta, karty wizyty i godzin pracy

  • Pierwszym etapem, który przygotowuje do pracy z programem, jest wejście w zakładkę „Moje konto”, gdzie wypełnia się wszystkie dane dotyczące gabinetu czy przychodni lekarskiej.
  • Następnie przechodzi się do dolnej sekcji, gdzie znajduje się „Karta wizyty”. Tutaj następuje wybór z systemowych kart programu – to znaczy, że wybiera się domyślną kartę wizyty lub kartę dla fizjoterapeuty czy dentysty.
  • Zaznacza się tam również długość trwania przeciętnej wizyty.
  • Kolejny krok to uzupełnienie swoich godzin pracy w zakładce „Rejestracja pacjentów” w kalendarzu tygodniowym, jeśli posiada się stałe godziny pracy w poszczególne dni tygodnia (np. co czwartek godziny przyjęcia to 08:00-16:00) lub dziennym, jeśli godziny pracy dla poszczególnych dni tygodnia są różne.

 

Umówienie pacjenta na wizytę

  • W celu dodania  pacjenta na wizytę z poziomu karty pacjenta trzeba wybrać konkretną osobę z kartoteki. Wizytę umawia się za pomocą przycisku „Zaplanuj wizytę”.
  • Planowanie wizyt umożliwia wybór lekarza, gabinetu, a także to czy wizyta ma być jednorazowa, czy powtarzalna.
  • Zapisywanie pacjentów na wizyty odbywa się również z poziomu zakładki „Wizyty” oraz „Kalendarza”, który dzięki swej rozbudowanej strukturze idealnie wykonuje swoją rolę.

 

Planowanie kilku wizyt z rzędu

  • Moduł wizyt powtarzalnych umożliwia planowanie kilku wizyt z rzędu, za pomocą jednego przycisku.
  • Pozwala to na automatyczne znalezienie terminu wizyt dla konkretnego pacjenta i zarezerwowanie go dla niego.

 

Przypominanie o wizycie, czyli wysyłanie pacjentom SMS-ów

  • W zakładce „Moje konto” widnieje opcja „Wiadomości SMS”. To tam ustawia się wszystkie opcje dotyczące wysyłki wiadomości. Funkcja ta umożliwia nadanie treści, jaką chcemy skierować do pacjenta, a uruchamia się ją za pomocą przesunięcia przycisku SWITCH.
  • Przypomnienie o wizycie pacjent dostaje na 1,2 lub 3 dni przez zaplanowaną konsultacją. Na SMS pacjent może odpowiedzieć TAK lub NIE.
  • Dodatkowo istnieje możliwość poinformowania pacjenta również w formie SMS o tym, że właśnie zapisał się na wizytę.

 

Planowanie urlopu, czyli określanie dni wolnych od pracy

  • Zaplanowanie wolnych dni następuje poprzez określenie daty początkowej i końcowej wypoczynku.
  • Urlop w kalendarzu widnieje jako pomarańczowa gruba kreska, rozciągnięta na wolne dni.

 

Wystawianie rachunku

  • Po wejściu na kartę wizyty pacjenta pojawia się opcja „Dodaj rachunek”, gdzie wypełnia się dane dokumentu sprzedaży (wybieramy tytuł, kwotę brutto, datę wystawienia, oraz odpowiednią stawkę VAT), a także określa się formę płatności (gotówka, przelew czy płatność kartą).
  • Dane pacjenta automatycznie zaciągają się z jego karty.
  • Wszystkie zapisane zmiany muszą oczywiście znaleźć potwierdzenie dokonania czynności w odpowiednim komunikacie.

 

Wykorzystywanie kodów ICD 10

  • Po przejściu w kartę wizyty pacjenta widnieje zakładka „Rozpoznania”, gdzie pojawia się diagnoza pacjenta. Rozwijana lista wskazuje na daną chorobę, określoną medycznym kodem. Wyświetlają się wszystkie kody, które mogą oznaczać daną chorobę.
  • Dzięki temu lekarz ma możliwość wpisania tylko początku kodu i wybrania choroby z rozwijanej listy.

 

Dodawanie kolejnego gabinetu

  • W zakładce ustawienia widnieje opcja „Dodaj gabinet”, dzięki której można wpisać nowy gabinet.
  • Należy wpisać wszystkie dane dotyczące gabinetu (nazwa, ulica,
    numer lokalu, kod pocztowy, miasto, telefon), a następnie je zatwierdzić.
  • Program umożliwia również wybranie koloru gabinetu, co pozwala rozpoznać w kalendarzu do jakiego gabinetu należy pacjent.

 

Opcje dla fizjoterapeuty i dentysty

  • Program Medfile® zawiera dodatkowo opcje dla fizjoterapeuty i stomatologa, które posiadają specjalistyczne diagramy umożliwiające zaznaczanie poszczególnych dolegliwości.
  • Dentysta ma do dyspozycji diagram dentystyczny, dla fizjoterapeuty został przygotowany diagram z wizualizacją ludzkiego ciała. Dzięki temu lekarz jest w stanie zaoszczędzić swój czas i efektywniej przeprowadzić konsultację lekarską .

 

Blokowanie sesji

  • W prawym górnym rogu głównego menu dostępna jest zakładka „Zabezpiecz”, która powoduje wylogowanie użytkownika z programu, kiedy ten jest nieużywany. By zalogować się ponownie, należy wpisać swoje hasło.
  • Ta funkcja podnosi bezpieczeństwo (umożliwia ustawienie długości czasu maksymalnie 60 minut, automatycznie ustawiony jest na 15 minut), po upłynięciu którego sesja zostaje wygaszona.
  • Czas zabezpieczenia można edytować.
Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację