Zawód lekarza jest jednym z najcięższych i najbardziej odpowiedzialnych. Główną misją każdego lekarza jest niesienie pomocy ludziom. Prócz tego jednak dla każdego z lekarzy ilość pacjentów odwiedzających jego gabinet lekarski wiąże się z wysokością przychodów i zarobku. Pamiętaj jednak, że twoi pacjenci raczej nie dbają o rentowność gabinetu lekarskiego. Oczekują usługi adekwatnej do wydanych pieniędzy.
Najszybszym i najskuteczniejszym sposobem osiągnięcia maksymalnej rentowności praktyki medycznej jest prawidłowe dopasowanie cen swoich usług do ogólnie panujących na rynku. Odpowiednie usługi w odpowiedniej cenie mogą znacznie zwiększyć twoje zyski niż wzrost liczby pacjentów. Ważne jest, aby pamiętać, że oferowanie niewłaściwych usług po niewłaściwej cenie może równie szybko zmniejszyć twoje zyski.
Osiągnięcie sukcesu i utrzymanie rentowności w branży medycznej wymaga od praktyków stworzenia delikatnej równowagi między opieką nad pacjentem, a zarządzaniem praktyką. Jeśli właściciele gabinetów nie będą w stanie dotrzymać kroku środowisku, w którym panuje zgiełk i technologia, mogą stracić kontrolę nad swoim obiegiem pracy. Ponieważ branża ochrony zdrowia staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach.
Wdrożenie kilku skutecznych strategii może uczynić praktykę lekarską bardziej opłacalną. Oto kilka sposobów na zwiększenie rentowności Twojej praktyki lekarskiej.
Sposób, w jaki wyceniasz swoje usługi, wysyła silną wiadomość do docelowych odbiorców i musi być zgodny z wartością, którą dostarczasz.
Często, gdy mówimy o zwiększaniu zysków, koncentrujemy się na zmniejszaniu kosztów i zwykle pomijamy ceny rynkowe. By ustalić strategię cenową warto postawić się na miejscu odbiorcy i stwierdzić jaką wartość będzie miała dla nich dana usługa. Ważne jest, aby realistycznie ocenić, jak bardzo można obniżyć koszty, aby zwiększyć marżę zysku, a jednocześnie utrzymać wysoki poziom jakości wykonywanych usług. Ponadto pamiętaj, aby rzetelnie wyjaśnić swoje ceny pacjentom. Jeśli Twoi pacjenci zrozumieją za co dokładnie płacą i jakiej jakości usługi mogą oczekiwać od ciebie nie będą mieli nic przeciwko wyższym opłatom. Większość pacjentów będzie skłonna zapłacić trochę więcej za rutynowe leczenie, jeśli oznacza to, że ma lekarza, który jest oddany ich wszechstronnemu dobrostanowi. Bez wątpienia Twoi pacjenci ocenią Twoją ofertę i najlepsze alternatywy, ale ostatecznie wybiorą produkt, który zapewnia najlepszy stosunek jakości do ceny.
Lojalność pacjentów jest niezbędna do wzrostu rentowności praktyki. Zła opieka nad pacjentem może poważnie wpłynąć na reputację Twojej praktyki lekarskiej, a ostatecznie na zyski. Jedno negatywne doświadczenie może doprowadzić do złej oceny online, co może znacznie zniechęcić przyszłych pacjentów do skorzystania z usług Twojego gabinetu. Mówi się, że ponad 90% pacjentów, którzy byli niezadowoleni i mieli niemiłe doświadczenie, nie powróciłoby do tej samej praktyki medycznej ani nie poleciłoby jej rodzinie i przyjaciołom. Aktywna ocena potrzeb pacjentów oraz wdrażanie strategii utrzymania wysokich standardów podwyższą satysfakcję pacjentów z świadczonych przez Ciebie usług. Wszystko to doprowadzi do lepszej retencji i większej rentowności.
Wiele praktyk medycznych marnuje ogromną liczbę pieniędzy i godzin na rutynowe czynności administracyjne, które sprawiają, że przepływ pracy jest nieefektywny i zmniejsza produktywność. Praktycy tracą cenny czas, szukając dokumentów papierowych i obsługując roszczenia ubezpieczeniowe. Minęły dni dokumentacji medycznej pióra i papieru. Najwyższy czas, aby wdrażać oprogramowanie do elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM). Program taki pozwoli Ci uzyskać dostęp do historii medycznej Twoich pacjentów lub zapisać ich na wizytę wyłącznie jednym kliknięciem.
Aby obniżyć koszty, wiele praktyk lekarskich unika inwestowania w technologię, co jedynie wpływa na ich niekorzyść. Posiadanie najnowszych narzędzi i technologii może umożliwić praktykom zautomatyzowanie procesów (przypomnienie o wizytach przez SMS, umawianie pacjentów online) i wpłynąć na zwiększenie rentowności (mniej pacjentów zapominających o wizytach, więcej pacjentów którzy przychodzą na wizytę i płacą). Ponadto ważne jest uwzględnienie technicznych ulepszeń w rocznym budżecie. Tego typu działania możliwe są w Medfile, tu krótko o kosztach takich usług – cennik.
Postęp technologiczny jest nieunikniony, a jeśli unikasz ciągłych ulepszeń codziennej pracy, być może będziesz musiał zapłacić większą kwotę w przyszłości, aby nadrobić zaległości w technologii.
Reputacja online Twojej praktyki ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia liczby Twoich pacjentów - i ostatecznie dla Twojej rentowności. Większość pacjentów czyta recenzje online, aby ocenić swoich dostawców opieki zdrowotnej. Przejęcie kontroli nad swoją obecnością w Internecie i zrozumienie, jak zarządzać swoją reputacją online, ma kluczowe znaczenie dla zachowania obecnych pacjentów i przyciągania nowych. Warto wiedzieć, które platformy są najlepsze dla Twojej praktyki i potrzeb rynkowych. Kluczowym jest by wybrać taką, która będzie sprawdzała się w praktyce najlepiej. Twoja obecność w Internecie może pomóc dotrzeć do szerszego obszaru rynku docelowego, więc korzystaj z sieci społecznościowych, aktualizuj swoją stronę internetową (jeśli jej nie posiadasz – zrób ją w 5 minut w Medfile), publikuj regularnie artykuły na blogu i bądź aktywny w grupach i forach internetowych. O czym warto pamiętać?
Rentowność twojej praktyki medycznej zależy od twojej zdolności do obniżenia kosztów i zwiększenia przychodów. Najlepszym sposobem na to jest budowanie efektywnych procesów w swojej praktyce i skupianie wysiłków sprzedażowych na istniejących pacjentach. Musisz także szukać sposobów optymalizacji procesów marketingowych i operacyjnych. Ponadto kluczowe jest segmentowanie bazy pacjentów i wykorzystanie ukierunkowanych technik sprzedaży. Przyjmowanie tych prostych środków w sposób konsekwentny znacznie poprawi marże zysku Twojej praktyki.
Zobacz także: Marketing gabinetów lekarskich